duminică, 31 octombrie 2010

În memoria Mădălinei Manole, artista care s-a sinucis de ziua ei, doi basarabeni au creat „Balada Mădălinei”!

Traian Vasilcău şi Gheorghe Lupan sunt autorii piesei-manifest în memoria artistei, care vine să facă pace în familia regretatei interprete, dar şi să aducă un mesaj optimist: „Mădălina Manole există, ea trăieşte prin noi, cei care au iubit-o”.


Au lansat piesa după 3 luni, să nu fie acuzaţi că profită de pe urma morţii artistei
Basarabeni de origine, Traian Vasilcău şi Gheorghe Lupan nu sunt începători în lumea muzicii, însă „Balada Mădălinei” a fost piesa aleasă, întâmplător sau nu, pentru lansarea lor. De regretata artistă îi leagă arta, dar şi cumplita tragedie care s-a lăsat odată cu moartea ei. „Mădălina a debutat ca folkistă, stilul în care ne regăsim şi noi. Apoi faptul că a plecat din această lume un talent valoros a fost ca un imbold de a face această baladă”, spune Traian Vasilcău, textierul melodiei. Deşi a scris-o acum 3 luni, piesa a apărut abia nu demult, când apele s-au mai limpezit. „Într-adevăr, am scris versurile în luna iulie, muzica în august, însă am lansat piesa doar în octombrie, ca să nu fim cumva acuzaţi că încercăm să profităm de pe urma morţii sale”, declară Vasilcău. Momentul lansării melodiei mai coincide şi cu revenirea interpretului Gheorghe Lupan în ţară, stabilit de ani buni la Iaşi. „Noi colaborăm din 1987, însă eu am ales pentru o perioadă o altă cale pentru a-mi clădi o temelie asigurată din punct de vedere financiar. Astăzi m-am întors şi vreau să revin la marea mea pasiune”, mărturiseşte compozitorul şi interpretul Gheorghe Lupan.

„E timpul să o lăsăm pe Mădălina să se odihnească”
„Balada Mădălinei” a fost lansată pentru prima dată pe portalul celui mai popular tabloid din România, „Libertatea”. Până acum, piesa a acumulat peste 17 mii de vizualizări, nemaivorbind de cele câteva zeci de site-uri care au preluat-o. „Nu ne-am aşteptat la o asemenea reacţie, suntem mai sceptici de felul nostru. Nici la un număr atât de mare de comentarii pozitive şi încurajatoare”, spune Traian Vasilcău. „Deşi lumea ne spune că plânge, că o ascultă de nenumărate ori şi suferă împreună cu artista, mesajul piesei este unul optimist. Nu avem niciun cuvânt taciturn sau trist în ea. Mădălina Manole există, ea trăieşte prin noi, prin lumea care a iubit-o şi a apreciat-o. Ce s-a întîmplat şi de ce ea ales să plece dintre noi, numai Dumnezeu ştie şi are dreptul să judece”, adaugă Vasilcău. Refrenul baladei, „Nu mă condamnaţi la vină,/ Nu mă omorâţi mereu./ Sunt aceeaşi Mădălină,/ Când mă judecaţi, mi-e greu”, vine ca să pună punct disputelor dintre familia artistei şi să facă pace în sufletul ei. „După moartea Mădălinei Manole, oamenii s-au împărţit în două tabere – cei care o acuzau şi cei care o susţineau. Este timpul să o lăsăm să se odihnească”, spune Gheorghe Lupan.

Vor mai lansa şi alte piese, toate pline de vervă şi melodicitate
După „Balada Mădălinei”, cei doi artişti vor mai lansa şi alte piese, „ţinute în sertar” până acum. „Sunt piese diferite: social-politice, cu tentă militantă, haiduceşti sau colinde. Va fi un album inedit, care o să intereseze şi o să vină cu un mesaj, spre deosebire de majoritatea creaţiilor de astăzi. Sunt cântece scrise de-a lungul anilor, însă actuale, româneşti, pline de vervă şi melodicitate”, ne împărtăşeşte poetul Vasilcău.
Dacă ar putea să-şi definească propriul stil de muzică, l-ar numi simplu – ALTFEL. „Există o filieră din întreg publicul care caută muzica noastră, se interesează. Nu are nicio importanţă numărul lor, important este că ei există şi ne apreciază. Va fi un stil altfel, diferit de ceea ce se întâmplă aici, diferit de ceea ce se întâmplă în România”, mai spune Traian Vasilcău, promiţându-ne că ne vom convinge de autenticitatea pieselor în ajunul sărbătorilor, când cei doi speră să mai pună pe picioare alte trei melodii.

Stela DĂNILĂ
Apropo Magazin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu